Naar de startpagina van de Stichting Friese Elfsteden Rijwieltocht Bolsward
Friese Elfsteden Rijwieltocht - sedert 1912
Friese Elfsteden Rijwieltocht - sedert 1912
Startkaart groep 1
U bevindt zich op: Gastenboek >> Gastenboek van de Friese Elfsteden Rijwieltocht

Gastenboek van de Friese Elfsteden Rijwieltocht

Bericht plaatsen
 
pagina 1 van 47
 1 | 2 | 3 | 4 | 5  volgende >> 

18 juni 2010 12:40
Gerben uit Groningen schreef:
Zoals ook eerder gemeld ben ik rond half 2 bij Hatsum tussen Leeuwarden en Bolsward van mijn fiets gereden en tegen een boom gesmakt. Gevolg gebroken arm en schade aan de fiets. Het zou netjes zijn als de dader / veroorzaker zich alsnog meldt. Dan kan zijn WA de schade vergoeden.


12 juni 2010 10:20
Cuyx Ernie uit Tongeren (België) schreef:
Zoals in een eerder bericht al aangegeven, komen wij ieder jaar van uit België om de Tocht te fietsen. Volgend jaar zal, bij leven en welzijn, onze 10de tocht zijn... Wij hebben voor onszelf een soort archief aangelegd van de voorbije tochten, met verslagen, foto's enz... Nu ontbreekt ons, door omstandigheden, het verslag van de tocht van 2009. Wie kan mij dat verslag nog bezorgen? 
     Reactie van de redactie: U vindt in ieder geval op onze site een verslag met foto's en links.

11 juni 2010 14:56
Willem uit Franeker schreef:
Tussen Workum en Bolsward 15.30 van fiets af gereden veroorzaker is wel terug gekomen maar heeft geen naam en adres achtergelaten! Wil gaag weten wie, heb een gebroken heup opgelopen.
8 juni 2010 00:50
Martin uit De Bilt schreef:
Ik heb gemerkt dat de link niet goed werkt in het vorige bericht.
misschien deze wel
24-05-2010 Elfstedenrijwieltocht.op de fiets door Stavoren.mov
7 juni 2010 15:30
sjouke uit damwald schreef:
Langere elfstedentocht?
Ik kwam onderstaand bericht op flitsnieuws.nl tegen, heeft die ook invloed op de 11 stedentocht volgend jaar?
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=8750

Fietser kiest zelf ommetjes langs Elfstedenfietsroute Gepubliceerd op 03 06 2010



Fietsers in Fryslân kunnen binnenkort een vernieuwde Elfstedenfietsroute fietsen. Komende maand laat de provincie Fryslân de route reconstrueren. Dat gebeurt omdat de route nu niet overal gelijk loopt met het fietsknooppuntennetwerk in Fryslân en de oude route niet meer overal goed bewegwijzerd was.

Door de route aan te passen aan dat netwerk, kunnen fietsers vanuit de hoofdroute ook flexibel ommetjes maken en daarna de hoofdroute weer vervolgen. In
7 juni 2010 14:01
JT uit Bpost schreef:
Mensen die geen helm dragen, das dan hun eigen schuld, als ze op hun bek gaan.
Buiten dat was het erg mooi voor de eerste keer. Door omstandigheden laatste weken niet echt meer kunnen trainen, dat voel je wel op gegeven moment, maar ben blij met eerste kruisje.
Deelnemers die er zonodig een wedstrijd van willen maken fietsen het maar es op een andere dag. Je weet dat er mensen tussen zitten op een gewone(re) fiets, scheur er dan niet met 40 km per uur langs, omdat je nog voor de thee thuis wilt zijn. De paar asocialen die dan hun brutale bek opentrekken omdat 'wij' in de weg fietsen mogen volgend jaar wel wegblijven, net als degenen trouwens die blijkbaar toch ogen in hun achterhoofd denken te hebben. Meerdere keren zo ongelukken moeten
6 juni 2010 12:22
Martin uit De Bilt schreef:
Ik heb op de fiets een videotje gemaakt op de fiets door stavoren
http://www.youtube.com/watch?v=Teoqz4JJ6oY
5 juni 2010 12:57
Ben Bruikman uit Rijen schreef:
Dit jaar was de 5e keer achter elkaar dat ik de tocht heb gereden, dat zelfde geld voor mijn zwager Wim de Wit (Dongen). Gertjan van Bers (oosterhout) en Theo Jacobs mijn buurman waren ook deze keer van de partij zij hebben de tocht ook al meerder malen gefietst. We doen dit iedere keer wer met plezier en staan dan ook iedere keer te kijken hoe goed dat de orgarnisatie het voor elkaar heeft met al de vrijwilligers, SUPER!!! onze complimenten. We zijn alle vier lid van de wielertourclub de kleppers uit Dongen. het komende jaar zulen we zeker weer terug komen en zullen dan met een groep van minimaal 7 wellicht 8 personen (waaronder mijn jongste zoon)de rit gaan rijden. Tevens zullen dan ook weer al onze partners meegaan, wat voor ons welkomen aanmoedigingen zijn gedurende de rit als zij daar op diverse plaatsen ons voorzien van drank en eten en een masage daar waar nodig. We hebben danook altijd volop lol en dat geld ook voor de damens.
Het weer heeft ons gelukkig geen parten gespeeld, wel stond er een stevige wind, maar dat kon de pret niet drukken. als de zon af en toe zich even liet zien was het gelijk aangenaam, maar we hebben de zon jammer genoeg weinig gezien.
Aan het eind van de tocht stond Sandra ons op te wachten met een mooie witte roos. Dat was zeer fijn, dat er toch iemand voor je staat wachten met een bloem,TOP!!
Daarna snel het kruisje opgehaald en het welverdiende pilsje gedronken in de tent. We zijn daarna snel naar ons hotel gereden om lekker te douchen en te genieten van een heerlijke maaltijd met enkele heerlijke alcoholische versnaperingen. En je raad al we waren die avond dan ook snel onder zeil en konden de volgende dag uitgerust weer de reis naar huis inzetten.
TOT VOLGEND JAAR
4 juni 2010 09:57
Feico uit Hengelo schreef:
Die Workumer kinderen die briefjes uitdelen (met "Succes!" en naam en adres), doen dat natuurlijk in de hoop een briefkaartje te krijgen. Ik vroeg eens aan een moeder of het veel kaartjes opleverde. "Ja", zei ze. "Hoe veel?" "Heel veel!" In elk geval kan ik me voorstellen dat de kinderen niet aan het schrijven van een bedankbriefje toekomen.

Dit jaar besloot ik het anders aan te pakken: ik maakte een stereofoto van de kinderen en stuurde die op, uiteraard inclusief een bril om de foto te bekijken. Mijn e-mailadres deed ik er ook bij ("Als je nog meer foto's wilt, schrijf dan maar") Maar denk je dat ik een reactie terugkreeg? Helaas, niets. 
     Reactie van de redactie: Misschien levert uw reactie in het Gastenboek dan nog iets op. Wie weet.

3 juni 2010 22:29
Ernie Cuyx uit Tongeren (België) schreef:
Ook voor mijn vriend en mij zal het volgend jaar (bij leven en welzijn) de tiende keer zijn. Wij komen ieder jaar van uit België en kijken er telkens weer naar uit omdat we dan met de beide families enkele dagen in Friesland verblijven. Mijn vraag is: die verrassing voor de tiende deelnam, krijgen we die onmiddellijk na aankomst samen met de medaille? 
     Reactie van de redactie: Bij de finishcontrole ontvangt u bij het volbrengen van uw 10e tocht een gouden draagspeld samen met de gebruikelijke medaille.

2 juni 2010 11:20
Feico uit Hengelo schreef:
Volgend jaar is voor mij de tiende keer. Dat betekent dat ik nog een verrassing kan verwachten. Is dat 'in plaats van' de medaille of 'naast' de medaille? Ik zou het jammer vinden als er een gat kwam in mijn verzameling elfstedenkruisjes. 
     Reactie van de redactie: Naast de medaille.

2 juni 2010 09:12
Martin uit De Bilt schreef:
Beste allemaal, dit jaar voor de 3e x de tocht der tochten gereden, en weer 240 km genoten.
Van het mooie Friese landschap, het weer, het publiek, en natuurlijk de tocht zelf.
Ondanks al het gezeur in het gastenboek over van alles en nog wat, was het weer geweldig,
Onderweg heb ik al zoveel mogelijk vrijwilligers ter plekke bedankt, maar voor diegene die ik gemist heb alsnog : REUZE BEDANKT VOOR JULLIE INZET,

1 juni 2010 12:51
Jannes Klaassens uit Beilen schreef:
Langs deze weg wil ik, namens mijn familie, iedereen die, op welke wijze dan ook, gereageerd heeft op het overlijden van mijn vader tijdens deze tocht bedanken voor hun reactie.

Al deze reacties heeft ons goed gedaan en helpt bij het verwerken van dit grote verlies.
31 mei 2010 20:54
Annie Ensing uit Groningen schreef:
Ben het helemaal eens met Suzan uit Berkenwoude!

Helm op!!!.......Ook omdat wij volwassenen een voorbeeld functie hebben voor de jeugd
31 mei 2010 15:00
Hans uit Groningen schreef:
Had iemand mij maar gevraagd: "Waarom heb jij geen helm op?"

Dan was ik hem nu niet kwijt.

In Dokkum even afgezet en op een tafeltje gelegd. Koffie gedronken.

20 km later voelde ik de wind zo lekker om een niet zo bezweet voorhoofd waaien.

Ligt die er nog?
31 mei 2010 14:22
Erik uit Laren (N-H) schreef:
Voor de 5de keer de elfstedenfietstocht uitgereden.
Onder goede weersomstandigheden, met wel veel wind is alles goed verlopen.
Dankzij de goede organisatie en de vele vrijwilligers blijft het een SUPERDAG.
Ook het publiek langs de kant in de plaatsjes slepen je er wel door zo'n dag.
Volgend jaar doe ik zeker weer mee, voor de 6de maal.
31 mei 2010 12:21
Frans Hattink uit Oudehorne schreef:
Het was de 5e keer en wat een mazzel met het weer !
Beetje wind en zon en af en toe een mooie Friese lucht.
De mensen langs de route waarvan een aantal erg veel dorst kregen van het roepen en dus veel glazig keken .
De 13000 fietsers die zich gedragen als de huidige maatschappij.Voorkomend,gastvrij,beleefd,hufterig ,nemend,rekeninghoudend,egocentrisch,
Ik wil voorop,opzij !
Daar kun je regels voor bedenken ,helm voor opzetten en meebuigen in de wind.
De tocht der tochten blijft leuk,de rest is survival of the fittest.
31 mei 2010 12:16
Ernst uit Apeldoorn schreef:
EEN GEWELDIGE TOCHT, FRIESLAND, VRIJWILLIGERS en TOESCHOUWERS BEDANKT!!

Volgend jaar weer, kan niet wachten!!!
31 mei 2010 11:59
Feico uit Hengelo schreef:
De organisatie is op zoek naar de fietsers die "Klein Verzet" op hun shirt droegen. Misschien kun je ze vinden bij de fietsclub van de Universiteit Twente - het is namelijk de naam van die club.
31 mei 2010 10:05
Hans uit Groningen schreef:
Hier zijn fotos te zien, al fietsend gemaakt, van deelnemers en mensen langs de route:

http://tinyurl.com/qltesm
30 mei 2010 18:16
Tom uit Bodegraven schreef:
Op 2e pinksterdag voor de eerste keer (en wel met helm) meegedaan aan de elfsteden rijwieltocht en als het aan mij ligt zal dat zeker niet de laatste keer zijn. Ik vond het mede door de inzet van alle vrijwilligers en de fantastische medewerking van politie en overheid een geweldige ervaring. Daarom nogmaals hulde aan de organisatie en tot volgend jaar.

Groet,


Tom
30 mei 2010 13:39
MarIëtte Wallinga uit Boskoop schreef:
11steden-fietstocht.
Prachtig georganiseerde fietstocht (240km genoten).
De Friezen zijn enorm gastvrij, dat zoiets door vrijwilligers gerealiseerd kan worden
is uniek.
Veel ongelukken gezien door onverantwoord rijgedrag, onbegrijpelijk dat de veroorzakers
soms gewoon doorrijden.
Sterkte voor diegene die dit zijn overkomen.
Tot ziens in jullie mooie provincie, Mariëtte


30 mei 2010 13:15
iwan goeree uit Emmen schreef:
Ik zit de laatse dagen het gastenboek te volgen. En het valt me op dat er zo gezemeld wordt. Over van alles en nog wat. Er doen ongeveer 13000 mensen mee dan gebeurt er van alles. Ik wil er eens een positieve noot tussendoor gooien. Organisatie bedankt ,overheid in friesland bedankt-alle vrijwilligers bedankt en natuurlijk alle toeschouwers langs de kant. BEDANKT VOOR DEZE GEWELDIGE DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!
30 mei 2010 09:27
Organisatie Fietselfstedentocht uit Bolsward schreef:
Graag komen we in contact met een groepje deelnemers die achter op de kleding/broek de tekst "Klein verzet" droegen.
U kunt reageren via het e-mailadres.
29 mei 2010 20:29
Willem Groen uit Franeker schreef:
Parrega ik zoek de veroorzaker van het ongeval bij Parrega plus minus 15.30 ik heb hierbij een gerbroken heup opgelopen.Zou toch wel de naam willen weten van de veroorzaker.
29 mei 2010 20:26
Suzan uit Berkenwoude schreef:
Nog even reageren op de "verplichte" helm.
Het staat in de reglementen dat het dragen van een helm verplicht is.
Als dat bij de eerste stempel al genegeerd wordt.
Ik doe zelf aan zeilen, bij onze vereniging komt er echt NIEMAND zonder zwemvest het water op.
Het is een verplichting, en als je iets verplicht heb je toch echt de controle.
Wat als ik ten val kom samen met iemand die geen helm draagt en ik wordt aansprakelijk gesteld???
Ruzie, bij een controle???? Wees duidelijk!!! Het staat in de reglementen.

Echt een reglement is geen "verzoek", maar een regel die nageleefd dient te worden.

29 mei 2010 18:22
Flip uit Elburg schreef:
Het is inderdaad zo dat de meeste (bijna) ongelukken worden veroorzaakt door fietsers die denken dat het een wedstrijd is. En dan vooral fietsers die in een groep rijden: zelfs bij inhalen willen ze koste wat het kost hun "formatie" in stand houden. En dan zie je de laatste fietser uit de groep vrijwel altijd te snel nar rechts gaan. Waardoor de ingehaalde fietser wordt gesneden. Dit soort gedrag is ergerlijk en asociaal. Diverse keren heb ik in de remmen moeten knijpen om een aanrijding te voorkomen. Helaas is dat 1 keer niet gelukt en sloeg ik tegen het asfalt: als ze je voorwiel gweoon wegdrukken hou je er niet veel meer aan. Aanzienlijke schade, waaronder een flinke beschadiging van mijn helm ter hoogte van mijn slaap............
29 mei 2010 15:45
Mark uit Nij Altoenae schreef:
Velen van jullie hebben ze vast wel gezien langs de route, Jus and the Pantyheads. Ze gaven een optreden in Birdaard, Dronrijp, Sneek en op de dijk bij Mirns. Je kunt hun optreden nog even terug kijken op it-honk.nl of op YouTube en dan even zoeken op 'fietselfstedentocht'.
29 mei 2010 13:03
liane borst uit vlaardingen schreef:
Was weer fantastisch om de tocht te rijden was dit jaar voor de tweede keer gelukkig een vroege start, maar het is echt te gek geworden dat sommige mensen denken dat ze aan een wedstrijd mee doen als tour de france en voor niets of niemand wijken, mensen het gaat hier om een tourtocht, mocht je een goede tijd neer willen zetten, zorg dat je vroeg kan starten of rij een beetje normaal bel van te voren als je aankomt. Genoeg begeleiders op de weg gezien onderweg die riepen blijf op het aangegeven pad, maar de snelle eikels luisteren er niet naar, en als ze een valpartij veroorzaken staan ze te schelden op het slachtoffer dat op de grond ligt en rijden vervolgens door asociaal gedrag. Dat soort mensen moet zich ontzettend schamen en met de tou
29 mei 2010 12:21
Andre uit Friesland schreef:
Tijdens de 11-stedentocht heb ik een stukje gefietst met een leuke jonge dame die ik bij de finish nog een keer tegen kwam, waar ik ook kennis heb gemaakt met haar vader. Bij deze ben ik dan ook op zoek naar Welmoed. (gestart in groep 9) Helaas is dit alles wat ik weet, maar graag zou ik nog een keer met jou in contact komen om nog eens een stukje te fietsen. Reageren kan voor die persoon in kwestie of voor diegene die weet wie ze is. BVD
29 mei 2010 11:33
robert uit harlingen schreef:
re simone daar heb jij ook helemaal gelijk in dat handjevol kijkt inderdaad niet meer om als ze een ongeluk veroorzaken dat kunnen ze niet perimenteren omdat ze op tijd de finisch willen halen en dat is ook onfastsoenlijk daar integen zijn er wel mensen die omkijken en terugrijden en blijven staan en hulp aanbieden tot volgend jaar
29 mei 2010 10:28
Ploegstra uit Terband schreef:
Als slachtoffer van het ongeval in Oudemirdum wil ik mijn oprechte dank uitspreken voor de hulpverleners vanaf het eerste moment.
De ontvangen hulp en ondersteuning op de plek van het ongeval was geweldig.
Nogmaals aan iedereen die hierbij betrokken was hartelijk bedankt.

29 mei 2010 10:02
Willem uit Ermelo schreef:
Zeer genoten en dan vooral van de gastvrije mensen en het mooie landschap. En wat die helm betreft: ikzelf zet de helm even af wanneer er gestempeld moet worden, dan kan mijn sterk uitgedunde haarbos even doorwaaien.
Wanneer mensen een bewuste keuze maken om zonder helm te fietsen, dan lijkt mij dat in geval van een ongeval iemand met helm als eerste een behandeling krijgt en dat de 'eigenwijs' maar even moet wachten.
Groeten van Willem uit Ermelo.
29 mei 2010 09:45
anne johan mulder uit leeuwarden schreef:
Natuurlijk snap ik wel dat mensen graag doorfietsen (ikzelf heb ook een bepaald tempo)
maar als er echt geen ruimte is blijf ik wel achter een langzamer groepje todat ik er wel langs kan
wat ik gezien heb dat snellere fietsers onverantwoorde risicos nemen en dat stoort me waarom ongelukken opzoeken zodat mensen kunnen vallen met zelfs de dood tot gevolg? dat vind ik niks meer met sport te maken te hebben respectloos en onverantwoord gedrag als je iemand onderuit ziet gaan help je die dat is mij motto en niet ikke ikke en de rest kan stikken !!!
ps zonder helm fietsen vind ik een stukje eigen verantwoording moet je ook niet zeuren dat je hoofdje zeer doet als je valt en ja misschien voor een gedeelte van je medische kosten opdraaien is m
29 mei 2010 08:45
albert kuipers uit munnekezijl schreef:
ik heb voor het eerst deze tocht gereden,en wist niet wat ik me voorstellen moet van zo,n geweldige
organisatie.verder lees ik heel veel over hard fietsers dat dat aso rijders zijn.
ik ben het daar niet mee eens,wij zaten in de laatste groep dus acht uur vertrekken en ik wil ook niet klagen over langzaam fietsers maar als je in groepen fietst kun je wel bellen met je fietsbel,mijn ervaring is gewoon even roepen fietser achter.wij hebben geen ongemak gehad.ook mijn vriendin heeft een geweldige dag gehad.
nog 1 ding er was een groep snel fietsers die de laatste 10 kilometer even voorbij kwam rijden terwijl er drie vier man naast elkaar reden.zonder te bellen of roepen en ja ze begonnen te mopperen
waarop ik zei roep dan dat jullie er aan
29 mei 2010 08:08
Philip uit Alphen aan den Rijn schreef:
Ach, Als iemand in deze tijd nog zo dom is zonder helm te gaan rijden: eigen keus, eigen letsel.
Dat is dezelfde groep mensen die bij een autobotsing met het hoofd tegen de ruit zitten omdat de grodel zo'n naar ding is.

Er wordt goed op gewezen dat het onverantwoord is om zonder helm te gaan rijden.
Daarbij komt dat je niet voor joker rijdt en persoonlijk vind ik een helm nog prettig ook ivm het zonnetje.
Gelukkig reed vrijwel iedereen met een helm en die met die mensen die dat weigeren zou ik niet graag tot last van de TOP vrijwilligers willen maken.
29 mei 2010 07:14
jeroen adam uit emmen schreef:
Het had dit jaar mijn 18e keer moeten worden, maar helaas kwam daar in Oudemirdum een eind aan. Bij het beklimmen van de `alpe d`huez` is mijn derailleur in het achterwiel gekomen, met als gevolg een kapotte derailleur en een krom achterwiel.
Volgend jaar maar weer proberen. Wat mij opviel was, dat er dit jaar weinig `gewone` fietsers waren, het waren veel zwaar getrainde lui met duur materiaal. Ik zelf fietste op een tourfiets waardoor ik vaak moeite had met het tempo, vooral tegen de wind.
29 mei 2010 00:25
Simone uit Utrecht schreef:
Maar Robert, je hebt gelijk, er zijn ook meer dan genoeg fatsoenlijke hardrijders, gelukkig, maar (onder andere) dat handjevol onfatsoenlijke hardrijders veroorzaakt wel ongevallen maar neemt niet zn verantwoordelijkheid (dat gaat natuurlijk ten koste van de eindtijd!)
Een en ander weerhoudt me er ook niet van volgend jaar weer mee te doen, het is en blijft een geweldige tocht, met een geweldig publiek en een geweldige organisatie!
29 mei 2010 00:17
Simone uit Utrecht schreef:
Ik vind de 11stedentocht de leukste TOERtocht die er is, gezelliger nog dan Limburgs Mooiste (waar ook veel mensen langs de kant staan en waar je bij de finish een welverdiende pint krijgt). Ik rijd dus ook andere TOERtochten (JJC, L-B-L) die al meer een sportieve uitdaging zijn en waar je bijna alleen maar racefietsen ziet. Daar verwacht je snelheid en getrainde fietsers. Ik rijd ook wel es n cyclosportieve (Claude Criquelion). Das nog n wedstrijd ook, dus nog meer snelheid. en getrainde fietsers, waar ik mezelf ook n beetje toe reken. Bij de 11stedentocht weet je vantevoren dat er smalle fietspaden zijn en ludieke deelnemers en dat je niet overal zo snel kan gaan als je zou willen. Als dat je frustreert, rijd m dan gewoon op een andere da
28 mei 2010 20:09
h.hindriks uit sleen schreef:
suzan uit berkenwoude schreef: maarrreee ik vind ook geen helm ook geen stempel, o.k . nu ik , nu komen daar bij de stempel post van die gasten zonder helm , die eisen hun stempel wie zal hun dat weigeren, deze goedwillende stempelaars lopen dan een risico volgens mij want vaak zijn deze fietsers ook nog brutaal als ze hierop aangesproken worden , dat weet de organisatie volgens mij ook heel goed en door die agressieve gasten ontstaat het gedoog beleid, maar goed ik kan nog wel even doorgaan, ik vind het een goeie discussie en ik merk dat heel veel jonge fietsers aan deze discussie meedoen , prima.
hindriks.

 
     Reactie van de redactie: U zou wel eens gelijk kunnen hebben. Er worden wat dat betreft zeker keuzes gemaakt.

28 mei 2010 19:45
Otte Siebrens uit Heerenveen schreef:
Zojuist om 19u in het nieuws van Omrop Fryslan een item gezien over het rijgedrag van de snellere fietsers. Zelf rijd ik 1000-en kilometers per seizoen met een sportieve inslag en probeer mij zo sociaal mogelijk te gedragen en aan de verkeersregels te houden.
Mij valt op dat tijdens een 11-stedenfietstocht:
- er heel wat onervaren fietsers deelnemen, die nog geen 1000km per seizoen fietsen
- er nogal wat slecht onderhouden fietsen van stal worden gehaald
- ludieke maar veelal fietspadbrede deelnemers meedoen (bakkersfietsen, 1 meter breed) waardoor de beter getrainde fietsers geblokkeerd worden in hun doorgang (niet iedereen vindt dit ludieke leuk, komt bij dat het ludieke er allang van af is)
- er deelnemers regenjacks dragen die niet
28 mei 2010 19:36
Annie Ensing uit Groningen schreef:
Voor de 2e keer gereden......en weer vond ik al die kinderen langs de weg geweldig! Ze gaven me kracht.....die dame op de dijk die me vertelde dat ik bijna boven was tilde me als het ware verder en wat is de provincie mooi! Hier en daar liet ik een paar tranen vallen! Zo ontroerend allemaal. Ik zat er af en toe wel wat doorheen en reed dan een stuk met tegenzin. Maar ben al vast besloten om het volgend jaar nog eens dunnetjes over te doen. Al die stempelaars, verkeersregelaars....zonder jullie ging het allemaal niet door! BEDANKT!
28 mei 2010 18:49
robert uit harlingen schreef:
goedenavond ik lees heel veel over mensen die heel hard rijden en niet om andere mensen denken en aan de kant duwen en noem maar op maar ik heb hem dit jaar ook weer meegereden voor de 7 de keer en ik moet zeggen alle snelle mensen die ons in haalden die belden vroeg tijdig dat ze er langs wouden en dat was ook echt fatsoenlijk en zulke hardrijders heb je er ook bij die wel fatsoenlijk zijn en die ook al waren ze snel even wachten tot ze er voor bij konden en die zijn er dus ook en het zal dan wel gaan om een handje vol en ja daar kan je niks tegen doen maar ik wou dit wel even zeggen omdat er nu veel kritiek komt op de hardrijders en dan vind ik dat er ook positiefs gezegt mag worden over hun voor de rest wil ik de organisatie bedanken voo
28 mei 2010 18:48
Henk Bootsma uit Wommels schreef:
Geen helm .... geen stempels. Wat denk je dat er gebeurd Suzan? stel je voor....er komt een hele ploeg fietsers aan om te stempelen, zit er een aantal fietsers bij die geen helm dragen na een pittig stuk fietsen in de wind, ....dat wordt ruzie en ellende, zou jij stempelaar dan willen zijn?, dat gezeur en gezeik de hele dag aan je kop, het moet niet zo zijn dat bij elke stempelpost politie aanwezig is, deze mensen hebben de handen al vol op deze dag.
Ik denk dat de medefietsers met helm deze mensen erop moeten aanspreken, denk dat dat meer sucses heeft.
Het zijn altijd een aantal die het verpesten voor de goedwillegen, eigenlijk is de politie er voor een klein groepje mensen in toom te houden, net als bij het voetballen, en......kost de g
28 mei 2010 18:42
Marco Huizing uit Venray schreef:
Hoi hoi,

Afgelopen maandag voor de 1e keer de tocht gereden en ik moet zeggen niet voor de laatste keer.
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar man en vrouw uit Drenthe, ik ben redelijk lang met hun meegereden en ben ook in het bijzijn van hun hard gevallen in de buurt van Dokkum. Hierna ben ik nog een hele tijd meegefietst maar moest, gezien mijn ribbenkast, op enig moment afhaken. Wellicht willen jullie contact met me opnemen om jullie te bedanken.

Verder wil ik een ieder erop wijzen dat ik heel blij was dat ik een helm droeg, bij de valpartij ben ik vol op mijn hoofd gevallen en moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als ik geen helm droeg. Ik heb de tocht toch af kunnen maken met, naar later bleek, zwaar gekneusde ribb
28 mei 2010 18:38
Marco Huizing uit Venray schreef:
Hoi hoi,

Afgelopen maandag voor de 1e keer de tocht gereden en ik moet zeggen niet voor de laatste keer.
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar man en vrouw uit Drenthe, ik ben redelijk lang met hun meegereden en ben ook in het bijzijn van hun hard gevallen in de buurt van Dokkum. Hierna ben ik nog een hele tijd meegefietst maar moest, gezien mijn ribbenkast, op enig moment afhaken. Wellicht willen jullie contact met me opnemen om jullie te bedanken.

Verder wil ik een ieder erop wijzen dat ik heel blij was dat ik een helm droeg, bij de valpartij ben ik vol op mijn hoofd gevallen en moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als ik geen helm droeg. Ik heb de tocht toch af kunnen maken met, naar later bleek, zwaar gekneusde ribb
28 mei 2010 16:27
joris uit harlingen schreef:
wederom met veel plezier als verkeersregelaar opgetreden in harlingen.viel mij op dat het percentage helmen met t jaar stijgt ! jammer dat een aantal lieden denkt dat als ze meefietsen of rijwielhersteller zijn de aanwijzingen die gegeven worden door een verkeersregelaar niet voor hen van toepassing zijn. wij staan daar niet voor de grap maar voor de veiligheid!!! tot volgend jaar
28 mei 2010 16:04
Suzan uit Berkenwoude schreef:
Als je iets verplicht dan heb je OOK de controle!!
Als je aanvoerd "een gewaarschuwd mens......." dan is dat een advies!!

Ben het helemaal eens, iedereen moet zelf nadenken.
De organisatie is PERFECT!!
Maarrreeee.....ik vindt ook . Geen helm...GEEN stempels.
28 mei 2010 14:15
Henk Bootsma uit Wommels schreef:
Beste mensen,

Als ik dat allemaal zo lees over regels...verplichte-helmen, als niet geregistreerd fietser mee fietsen met de tocht en meer van die dingen, denk ik: gaat er nou werkelijk niets meer van de mens zelf uit?,
net zo iets dat de Rijksoverheid zegt met een storm.....mensen kom er niet uit want je kan een dakpan op je kop krijgen, kan je toch zelf wel beoordelen toch?
Maak het de mensen die deze unieke Rijwiel-Elfstedentocht organiseren niet zo moeilijk, wees blij dat ze het nog willen doen!!! Je kan toch wel begrijpen dat een helm bescherming bied met zoveel fietsers op de weg. Laat alle fietsers de startkaart ondertekenen dat mocht er iets gebeuren en er geen helm gebruikt werd alle daaruitvoortkomende (medische) kosten zelf betalen.

Groet,
Henk Bootsma.
28 mei 2010 00:27
Feico uit Hengelo schreef:
Hans uit Dedemsvaart: ik ben het helemaal met je eens. Als je regels maakt, moet je ze ook handhaven.
Er zijn echter een heleboel regels die papieren tijgers zijn. "Wie niet ingeschreven is mag niet meefietsen." "Een volgauto is verboden" Dat stelt niks voor, de organisatie kan niemand verbieden met een auto of fiets op de openbare weg te rijden. Als de organisatie die regels schrapt, maken de andere regels wellicht meer indruk.
De verplichte helm kan wél gehandhaafd worden maar is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de fietser zelf. De huidige situatie is dat de organisatie een helm dringend aanbeveelt (en ze noemen het verplicht) 
     Reactie van de redactie: We zouden hier een juridisch verhaal kunnen houden over aansprakelijkheid, risicoaanvaarding etc.. We verwijzen echter graag naar de jurisprudentie over de verantwoordelijkheid van organisatoren van evenementen. Op de site van de NTFU vindt u bijvoorbeeld bij Producten - Kennisbank een uitspraak in een rechtzaak en een aanbeveling.

pagina 1 van 47
 1 | 2 | 3 | 4 | 5  volgende >> 

Het laatste nieuws!

Vrijwilligers gevraagd!

Met elkaar zorgen we er voor dat 15.000 fietsers langs de Friese elf steden kunnen gaan!
Meld u nu aan als vrijwilliger!
Design & realisatie
Aspin internet solutions